HANDLEIDING

Orders/orders aanmaken

In de meeste gevallen zal u een order aanmaken door een offerte goed te keuren.
Klik hier om te ontdekken hoe u dit kan doen.

U kan ook via het overzicht van de orders een order aanmaken door op de knop “+ Order toevoegen” te klikken.

Vul vervolgens een referentie in en kies de klant waarvoor het order aangemaakt moet worden.

Een andere mogelijkheid is om via de contactfiche van uw klant een order aan te maken.

Klik hiervoor in het tabblad “Orders” op “+ Order toevoegen”.
Hier hoeft u enkel nog de referentie op te geven.

In beide gevallen klikt op de knop “Order genereren” om het order aan te maken.

U gaat nu automatisch naar het nieuwe aangemaakte order.

Hier kan u dezelfde zaken aanpassen en toevoegen zoals bij de offertes (datum, leverdatum, referentie, bijlages, interne info en opmerkingen).

U kan ook een algemeen kortingspercentage toekennen.

Bij de offertes kan u ook het leveradres selecteren.
Standaard is dit het facturatieadres maar in de contactfiche kan u ook extra leveradressen aanmaken voor de klant.

Hiervoor klik je op het oogje bij het factuuradres. 
In de contactfiche ga je naar het tabblad “Leveradressen” en klik je op de knop “+ Leveradres toevoegen”.

We kennen hier een titel toe aan het leveradres en vullen de rest van de contactgegevens in.

We gaan nu terug naar het order (bv. via het tabblad orders) en klikken op het potloodje bij het leveradres.

We kunnen hier nu ons leveradres “Buitenverblijf” selecteren.

Na het klikken op “Opslaan” zien we dat het leveradres is aangepast.