HANDLEIDING

Offertes/offertes opvolgen

Het is belangrijk om verzonden offertes goed op te volgen. Dit is iets wat vaak vergeten wordt door tijdsgebrek.

Daarom hebben we het heel eenvoudig gemaakt om een offerte op te volgen.

Hieronder kan u de verschillende mogelijkheden zien.

Opvolgingsmail versturen

Na het versturen van een offerte komt deze in het overzicht te staan met als status “Verzonden”.

Deze zie je staan in het Dashboard:

Of in het overzicht van de offertes:

Door in één van beide gevallen op “Opvolgen” te klikken, wordt er automatisch een opvolgingsmail verzonden naar de klant, met een kopie van de offerte. 

Hieronder ziet een voorbeeld van de opvolgingsmail.

De status van de offerte is nu ook aangepast naar “Opgevolgd”.

In het tabblad “Logs” van de offerte kan je ook zien wanneer er een opvolgingsmail werd verzonden.

Extra acties toevoegen

Extra acties toevoegen? Of een verslag van de opvolging?

Dit kan via het tabblad “Acties”.
Hier kan u extra acties inplannen en opvolgen.

De werking is gelijkaardig aan deze van de acties bij contacten.

In onderstaand voorbeeld voegen we als voorbeeld een notitie toe.

Na het klikken op “Opslaan” komt de actie in het overzicht te staan, onderaan de offerte.