HANDLEIDING

Instellingen/rekeningen

Elke boekhouding maakt gebruik van een boekhoudplan (ook wel rekeningstelsel genoemd). Een boekhoudplan is een verzameling van 6-cijferige rekeningnummers (= grootboekrekeningen).

Op elk rekeningnummer kunt u een kost, opbrengst, schuld of bezit boeken.

Rekeningen toevoegen

In het menu gaat u naar “Instellingen” en kiest u voor “Rekeningen”.

Vervolgens klikt u op de knop “Toevoegen”.

Vul alle velden in en klik op “Opslaan”.

Zoals u ziet kan u bepaalde rekeningen ook koppelen aan de reeds ingegeven kostenplaatsen.

Meestal kan de boekhouder u een lijst met te gebruiken rekeningen bezorgen.

Na het toevoegen komen deze in het overzicht.
Er kan hier eventueel gezocht worden op titel.

Je kan de rekeningen ook verwijderen (rode prullenmand) of aanpassen (groen potlood).

Rekeningen importeren

Het is ook mogelijk om rekeningen te importeren.

Hiervoor klikt u in het overzicht op de knop “Importeren”.

Blader naar uw .xls bestand en klik op “IMPORTEREN”.
Hierna komen de nieuwe rekeningen tevoorschijn in het overzicht.

U kan hiervoor onze template gebruiken. Opgelet, de eerste rij in dit bestand met titels mag niet gewist of aangepast worden!