HANDLEIDING
Functies
Offertes/offertelijnen toevoegen
Een offerte kan bestaan uit:
– Bestaande artikels (uit uw catalogus).
– Lijnen (zaken die niet opgenomen zijn in de catalogus).
– Titels
Bestaande artikels
Klik op de knop “+ Toevoegen bestaand artikel” om een bestaand artikel toe te voegen.
Kies bij “Bestaand artikel” het gewenste artikel uit uw catalogus. U kan eventueel beginnen typen in dit veld om matchende artikels weer te geven.
We selecteren hier het artikel “Plaatsen van standaard laminaat” dat we aanmaakten als voorbeeld bij de artikels.
Na het selecten van het artikel gaat AllDesk de meeste gegevens automatisch invullen.
U dient enkel nog het gewenste aantal in te geven.
Indien u het wenst kan u ook een kortingspercentage ingeven.
Dit percentage is enkel van toepassing op deze lijn!
Klik vervolgens op “Opslaan”.
Het artikel staat nu in het overzicht, waar u het eventueel nog kan verwijderen (rode prullenmand) of aanpassen (groen potloodje).
Lijnen toevoegen
Wenst u een lijn toe te voegen met iets wat niet opgenomen is in de catalogus, dan kan u klikken op “Toevoegen lijn”.
Hier kan u zelf alles invullen zonder dat het wordt opgenomen in de catalogus.
In ons voorbeeld gaan we bijvoorbeeld een lijn aanmaken voor het plaatsen van plinten die niet in de catalogus opgenomen moeten worden. Klik na het invullen van alle velden op “Opslaan”.
De plinten staan nu ook in ons overzicht.
Titels toevoegen
In grotere offertes kan het handig zijn om titels toe voegen aan offertes.
Hiervoor kan u klikken op “Toevoegen titel”.
We maken in ons voorbeeld bv. een titel “Vloer” en “Plinten”.
Vul de titel in en klik op “Opslaan”.
De titels staan nu onderaan bij de offertelijnen.
Vervolgens kan u via de handles links van de titel de lijnen rangschikken volgens wens.
Zo komen we bv. tot onderstaand voorbeeld.
Zoals u ziet staat alles nu mooi gerangschikt.
Klik nadien eventueel nog eens op “Opslaan”.
(rode knop rechtsboven in het scherm).